Etiketter

, , , , , , ,

Har äntligen fått klart min första tröja. Känns väldigt bra även om det finns en risk att jag kommer repa upp lite och fixa med armar och halslinning så att de blir ännu bättre. Har stickat efter Claras mönster Alex: uppifrån och ner tröjan. Mönstret hittar ni här . Rekomenderar varmt mönstret, speciellt för nybörjare som mig.

Har tagit nästan ett halvår att få färdigt tröjan då den har fått vila då och då. Dessutom tog garnet slut när det bara var några centimeter kvar på den sista ärmen, tog nog ett par veckor innan jag orkade ta tag i saken och köpa nytt garn. Men, jag är redan pepp på att sticka en ny, och den här gången i bättre garn. Köpte Svarta Fårets Jubileums Garn, det var billigt och jag ville inte ha ett garn jag var rädd om, så att jag kunde repa upp och inte behöva vara så försiktig när jag ångrade mig eller gjorde fel.

Är det någon som har ett tips på trevliga garner att sticka tröjor i så tas dessa tacksamt emot!

